Zaterdag: Jonathan en Grote Huis - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van guiyangers - WaarBenJij.nu Zaterdag: Jonathan en Grote Huis - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van guiyangers - WaarBenJij.nu

Zaterdag: Jonathan en Grote Huis

Door: Koos en Iet

09 April 2011 | Nederland, Hoofddorp

Na vanmorgen gerust te hebben zijn we vanmiddag naar Jonathan en zijn gezin geweest. Hij is 'financieel geadopteerd' door Shabai, d.w.z. dat het gezin ondersteuning krijgt. Jonathan is het 4e kind en was dus eigenlijk 'teveel'. De tocht ging aan het eind door modderige straatjes, langs vuilhopen en via houten trappetjes en kruipdoor-sluipdoorpaadjes. Uiteindelijk bij een stenen 'hutje', kaal en donker, een slaapruimte en een andere ruimte voor koken en leven van enkele vierkante meters. De moeder en drie jongsten waren er, de vader (sjouwer van beroep) kwam later. Een dankbaar gezin, moeder ontroerd door het zien van Shabai's moeder, die ze als een nieuwe moeder ziet nu haar eigen moeder tragisch is overleden.
Shabai had een lading groenten en fruit in de buurt gekocht voor het gezin.
Vanavond naar het Grote Huis geweest, waar we o.a. een chinees lied over een hert en water zongen op een voor sommigen van jullie bekende melodie.
De boodschap die we hoorden was niet verstaanbaar :(, maar het enthousiasme groot en er waren veeel jonge mensen.
O ja, datzelfde lied hebben we op verzoek van Chinezen (ze vroegen om een nederlands lied) in het park gisteren ook gezongen (met geluidsversterking)!
(Koos)
Ik begin al aardig te wennen aan de verkeers chaos en het constante getoeter van auto's tot diep in de nacht, in deze enorme stad. Overal vuile auto's, want het stof en de uitlaatgassen zorgen voor heel veel zanderig stof. Het is zo bijzonder een schone auto te zien, dat ik het nodig vond om er een foto van te maken. In het grote huis hebben we Shabai zien en horen viool spelen en haar vriend Touwtje, had de leiding in deze jeugdbijeenkomst. Alleen de boodschap werd door een ander gedaan. Het was een heerlijk gevoel om zo met elkaar verbonden te zijn, ook al versta je elkaar niet.
(Iet)

• 10 April 2011 - 06:27

Wim Vleeming:

Ha Koos,
    Wat een indrukwekkende ervaring zo'n reis. Ik heb vrijdag Eva maar even een extra knuffel namens de 'verre' opa gegeven..
    vr.gr. Wim

• 10 April 2011 - 09:00

Wim:

Koos ontzettend leuk om je bekwaam gemaakte reisverslagen te lezen, zitten te wachten op je volgende verslag.
    HG Wim en Dini

• 10 April 2011 - 19:31

Joke Van Der Steen:

wat leuk om al zo snel bericht te hebben. Iet, ik kan wel zien dat je het naar je zin hebt.
    hartelijke groeten van Joke en Rob

• 13 April 2011 - 08:05

ALICE 13apr 0959lt:

Mooi werk wat Shabai doet om het gezinnetje te helpen.Leuk ook om die bijgezonden fotos te bekijken.Maar goed dat jullie gewend raken aan het drukke verkeer.Heerlijk toch jullie zingen en plezier hebben,al versta je de taal niet ;muziek is de wereldtaal.Tot een volgende reactie and take care and have fun.