Zondag en maandag - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van guiyangers - WaarBenJij.nu Zondag en maandag - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van guiyangers - WaarBenJij.nu

Zondag en maandag

Door: Koos en Iet

11 April 2011 | Nederland, Hoofddorp

Op de rustdag hebben jullie het zonder ons verslag moeten stellen. Niet dat we de hele dag gerust hebben hoor, integendeel: we hebben een hele klim gemaakt naar een ander park. Veel rustiger en met een heel mooie fauna. We hebben heerlijk op een bankje gezeten en veel gezongen.
Vandaag moesten we eerst ons registreren bij de politie. Dit is omdat ze graag weten wie en waar de buitenlanders verblijven. Wandelend door de stad zie je zoveel bijzondere dingen: verkeerslichten die horizontaal hangen, i.p.v. vertikaal en ernaast een aanduiding met hoeveel seconden het nog duurt eer het licht verspringt. Shabai is gaan werken en wij zijn voor het eerst zonder haar de stad gaan verkennen.
(Iet)
Op weg van het politiebureau terug kwamen we langs een oude man die chinese kruiden en andere dingen verkocht (slangenhuid e.d.).
Veel kleine winkeltjes zijn niet meer dan een garagebox met een rolluik ervoor. Vaak wonen de mensen erachter.
We moesten ook nog groente kopen voor de maaltijd vanavond (echt chinees: spaghetti ;) ). Dat deden we in de groente-/vleesmarkt (zie film met 360' ).
We komen op straat regelmatig mensen in gewatteerde pyama's tegen; is heel gewoon hier, zo ook een vrouw in de groentehal.
We aten met een Amerikaans stel dat hier engelse les geeft. Later kwam nog een buurvrouw en samen hebben we nog geluisterd naar een boodschap van een Nederlander die hij op de Belgische Universiteit had gebracht, we hebben met elkaar gezongen, elkaars verhalen gehoord en samen Gedacht en Gesproken.
(Koos)
PS: ik heb een aantal keren geprobeerd de lokantie te wijzigen, maar krijg steeds een foutmelding; heb 't nu maar opgegeven. Filmpjes uploaden gaat soms ook moeizaam door trage internetverbinding.

• 11 April 2011 - 18:13

Nathan De Vries:

Hoi Koos-en-Iet,

Bijzonder hoor, wat een andere wereld!
    En dan er zonder Shabai op uit trekken, stoer hoor!

Groetjes, Bianca en Nathan

PS. Jullie moeten nog even je huidige locatie wijzigen, die staat nog op NL ;)

• 13 April 2011 - 21:17

Alice 13apr 2311lt:

Boeiend verslag,wat een indrukken allemaal voor jullie.Nou Ik weet er wel raad mee als ik daar op die markt mijn inkopen zou doen,ja koken is mijn hobby!!!!!!!!!!!!!!Ik ben dan ook blij dat ik op de zeedijk in ams bij de chinese supermarkets mijn inkoopjes kan doen.Tot een volgende reactie en geniet van alle dingen die jullie gaan doen.