Woensdag: China in beweging, Huaxi en QingYan - Reisverslag uit Peking, China van guiyangers - WaarBenJij.nu Woensdag: China in beweging, Huaxi en QingYan - Reisverslag uit Peking, China van guiyangers - WaarBenJij.nu

Woensdag: China in beweging, Huaxi en QingYan

Door: Koos en Iet

13 April 2011 | China, Peking

Vooraf: als de foto's/films er nog niet bij zitten, kijk dan even de volgende dag; vaak is 's avonds internet trager dan 's morgens vroeg, dus dan uploaden we later.

In het centrum is ook een leuk park, vooral s'morgens. Er wordt dan gedanst op muziek en allerlei gym oefeningen gedaan door jong en oud. Geweldig om te zien en mee te doen natuurlijk. Trouwens de mensen die we tegen komen zien er altijd blij en gelukkig uit. Misschien heeft het hier wel mee te maken. Shabai is naar de unief geweest om weer in te schrijven voor een nieuw semester. Dit moet ze om een visum verlenging te krijgen. s'Middags gingen we buiten stad en zagen we de prachtige rijst en groente velden in laagjes tegen de heuvels. En we hebben een soort openluchtmuseum bezocht genaamd: QingYan. Smalle straatjes met oude huisjes en kleine winkeltjes, heel gezellig.
(Iet)
Van die dans/gym, dat we - als variant op het programma van Olga Commandeur en Duco Bauwens - maar China in beweging hebben genoemd, zetten we ook een filmpje op de site.
QingYan is een kleine vesting van zo'n 500 jaar oud, met stadsmuren en smalle straatjes.
Vandaag werd trouwens de eerste echt warme, zonnige dag, meteen ook een beetje benauwd. (Gisteren gaf de zon al wat knipoogjes).
Tussen de middag hebben we in een sjiek restaurant in Hua Xi met z'n vieren gegeten (rijsttafel) voor zo'n 8 euro.
Voor de bouwkundig geinteresseerden hebben we nog een detailfoto van een bamboestelling, waar bouwvakkers in klimmen en overheen lopen.
O ja, we horen dagelijks, vaak meermalen vuurwerk in de buurt. Dat is de gewoonte bij overlijden, trouwen en het betrekken van een nieuwe woning.
(Koos)

• 13 April 2011 - 17:12

Joke Van Der Steen:

jullie zijn wel erg actief zeg, hoog tempo in het programma!
    volgens mij is het echt genieten, wij genieten er op afstand van mee.

• 13 April 2011 - 19:08

Kees:

Zo zo, wat een actieve dingen doen jullie allemaal! En leuk dat de berichten nu ook écht uit China komen, ipv uit Nederland :)

Geniet van jullie reis! Salomé en ik houden Jantine thuis goed in de gaten hoor. Maak je geen zorgen :) haha

• 14 April 2011 - 13:39

ALICE 14APR 1534LT:

Sportief hoor om met de plaatselijke bevolking mee te doen,goed voor de conditie.Wat een enig verslag met de bijbehorende fotos.Mooi al dat groen van de rijst/groente velden.Jullie hebben het zo te zien naar je zin,en al die indrukken opdoen.Neem dat allemaal goed in je op en sla dat maar op in je hoofddeksel!!!!!!!!

• 14 April 2011 - 21:42

Bart:

Wat een mooi avontuur en leuk om jullie reisverslag dagelijks te lezen. De Chinese gebruiken en gewoontes, leuk om dit weer op te halen.

• 14 April 2011 - 21:46

Bart:

De Chinese bouwvakker (of moet ik zeggen acrobaat) is zeker net buiten beeld omhoog geklommen...

• 15 April 2011 - 10:18

Nicole:

Verkeerde volgorde, maar ook hier weer een nieuwe kant van Koos gezien. En ik ben het met Bart eens dat het leuk is om weer op te halen. Al ben ik er niet geweest, ik leefde wel enorm met Bart mee...
    Geniet ervan!