Zaterdag en zondag: Grote Huis en Klein Park - Reisverslag uit Guiyang, China van guiyangers - WaarBenJij.nu Zaterdag en zondag: Grote Huis en Klein Park - Reisverslag uit Guiyang, China van guiyangers - WaarBenJij.nu

Zaterdag en zondag: Grote Huis en Klein Park

Door: Koos en Iet

17 April 2011 | China, Guiyang

Zaterdagmiddag hebben we met wat vrienden van Shabai wat lekkers gegeten en spelletjes gedaan, in haar eethuisje. Ze kreeg leuke Chinese cadeautjes.We merken steeds hoeveel ze voor mensen betekent. En door haar kennis van veel talen wordt ook vaak haar hulp ingeroepen.
s'Avonds weer naar het 'grote huis' geweest en deze keer hebben we ook een bijdrage geleverd. We hebben een Israelisch lied in canon gezongen. Chinezen vinden het fantastisch als je zoiets doet. Ook op straat krijgen we vaak de vraag of ze een foto van ons mogen maken.
Zondagmorgen is Shabai boodschappen gaan doen in een winkel waar ze veel westerse dingen zoals kaas verkopen. Er is hier geen verschil tussen een zondag of een andere dag. Het is dus een zeven dagen economie. Alleen de scholen zijn vrij en niet eens allemaal. s'Middags zijn we heerlijk gaan wandelen in het rustige park waar we vorige week ook geweest zijn.
(Iet)
In het park gingen we dit keer wat verder en kwamen op een heel rustige plek met veel bijzondere bloemen en planten.
Vorige week stonden we na terugkomst uit het park op de bus te wachten en hoorden we "No limits" van het A'damse duo 2Unlimited uit een winkeltje tetteren. Lekker meegezongen (Nono, nononono, nononono, nono, there's no limit) en gedanst (nou ja..). De Chinese eigenaar lag gek genoeg dubbel van het lachen.We vroegen dit keer om een herhaling, maar de bus kwam er al aan...
(Koos)

• 19 April 2011 - 09:59

ALICE 19apr 1157lt:

Elizabeth nog gefeliciteerd met je verjaardag,heerlijk zo du the et du cafe met gebak!Gezellig reisverslag wederom.Die bloem lijkt wel een wilde orchidee!Heerlijk even uitrusten op zo een bankje,na al die indrukken.Tot een volgende reactie.