(Bijna) klaar om te vertrekken... - Reisverslag uit Guiyang, China van guiyangers - WaarBenJij.nu (Bijna) klaar om te vertrekken... - Reisverslag uit Guiyang, China van guiyangers - WaarBenJij.nu

(Bijna) klaar om te vertrekken...

Door: Koos en Iet

22 April 2011 | China, Guiyang

Donderdag heb ik alleen in de buurt wat kleine inkopen gedaan met Shabai. Iet was nog steeds ziek.
Vandaag nog even naar de kledingmarkt geweest. Een aantal winkelstraten met allemaal zijstraatjes, vier keer zo groot als het hele centrum van Hoofddorp, met vele honderden miniwinkeltjes.
Ook hier wat laatste inkopen gedaan, en met de bus weer terug.
Niet veel te melden dus...
De koffers zijn gepakt - op de laatste dingetjes na - en morgen vroeg uit de veren: 8.00 plaatselijke tijd vertrekt de binnenlandse vlucht naar Chengdu. Daar hebben we dan helaas vijf uur overstaptijd, beetje veel met/voor een ziek iemand. Om 18.30 gaan we als het goed is aankomen.
(Koos)
Helaas ook vandaag ben ik nog erg ziek. Toch probeer ik even een laatste woordje te schrijven over deze stad, die zo totaal anders is dan wat we in het westen kennen. Geen MacDonalds en Quicks of andere snackbars. Wel honderden kleine Chinese eethuisjes en restaurants.Ook een gewone broodbakker zoek je hier tevergeefs. Gelukkig bakt Shabai zelf brood, dus hoefden we niet aan de drie maal daagse rijstmaaltijd.
En op zondagmorgen net zoveel lawaai en getoeter van auto's als op andere dagen. Al met al een hele bijzondere ervaring, die ik niet had willen missen. Het was heerlijk om bij mijn dochter te zijn en te zien hoe en waar ze werkt en woont. Kortom een geweldige tijd.
(Iet)
PS: China is niet echt een land van souvenirs en ansichtkaarten: souvenirtjes vonden we alleen in de heel toeristische gebieden en dan was het vaak nog niet echt leuk (plastic bv), en ansichtkaarten hebben we nergens gezien! (Misschien kun je daarvoor nog wel terecht in Beijing of Hongkong e.d.)
(Koos)

• 22 April 2011 - 10:24

ALICE 22APR 1212LT:

Wat vervelend dat Iet zich nog niet beter voelt.Vertel het wel aan boord aan de cabin staff en zeker bij de klm.Vinden ze prettig en ze kunnen je een beetje in de gaten houden.Jammer geen aanzichtkaarten of souvenirs voor jullie.Inderdaad in Hongkong ,ben ik heel vaak geweest,Bejing ,Shanghai kun je dit soorten dingen wel kopen.De koffers gepakt en nu maar goed slapen voor morgen,een hele goede reis,beterschap en happy take offs en landings!Ps met veel plezier jullie reisverslagen gelezen.