Zaterdag: vertrek uit Guiyang, aankomst thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van guiyangers - WaarBenJij.nu Zaterdag: vertrek uit Guiyang, aankomst thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van guiyangers - WaarBenJij.nu

Zaterdag: vertrek uit Guiyang, aankomst thuis

Door: Koos en Iet

24 April 2011 | Nederland, Amsterdam

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de reacties, maar ook gewoon het meelezen (en hopelijk meegenieten) van onze ervaringen.
Verder iedereen op deze zondag ook nog heel fijne feestdagen gewenst.
Zoals gezegd moesten wij vieren 's morgens heel vroeg uit de veren: 5.15 opstaan. Tegen zessen liepen we, inclusief de nog steeds zieke Iet) naar de lift (22e) en naar de straat om een taxi te nemen. Ook dan rijden ze nog veelvuldig: binnen een minuut hadden we er een. Je wenkt iemand of een taxi trouwens niet door je hand/bovenarm richting je gezicht te brengen, maar door met gestrekt arm de vingers naar beneden te houden en ze een beetje te "wiebelen"; heel apart!
Het inchecken verliep probleemloos, we kochten nog wat water (in grappige flesjes met riemhaak en in de vorm van een granaat, zodat ik van een waterbom sprak) en we landen zonder problemen een uur later in Chengdu voor de thuisvlucht.
Ook dat leek vlekkeloos te gaan, maar vlak voor vertrek kreeg de captain geen toestemming. Volgens de verkeersleiding was er iets mis, naar ik begreep met de hoeveelheid brandstof. Ze wilden dat er bijgetankt werd. Captain, crew en passagiers balen, want het zou 1 a 2 uur extra kunnen kosten. Uiteindelijk vertrokken we ruim een uur te laat. Kreeg de indruk dat het een pesterijtje was of zo. Tig excuses van de captain, maar we kwamen wel veel te laat op Schiphol aan. En je bent al gaar resp. misselijk....
Maar: eind goed, al goed zullen we maar zeggen.
Ik ben - nog meer dan ik al was - erg onder de indruk geraakt van wat er daar rond Shabai gebeurt en heb diep respect voor haar. Onvergetelijke weken!
Iet zou nog vanuit België iets toevoegen. Misschien vandaag of morgen dus onze laatste bijdrage. Wat mij betreft: nogmaals bedankt !!

• 24 April 2011 - 18:54

Jaap En Marian:

Welkom thuis Koos en Iet, fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. We hebben genoten van jullie verslagen. Voor het geval jullie nog niet helemaal opgeknapt zijn, wensen we jullie van harte beterschap toe.

• 24 April 2011 - 19:09

Tonny:

Hallo Koos,

Het was heel leuk om jullie verslagjes te lezen en de foto´s te zien. Door middel van jullie indrukken heb ik toch een beter beeld van wat m´n zusje allemaal uitspookt daar in China.

Liefs

• 24 April 2011 - 19:43

Emile :

Koos, bedankt dat ik getuige kon zijn van jullie reis door de verslagen en de foto's. elke dag keek ik er naar uit. ik kan me voorstellen dat een en ander diepe indruk op jullie gemaakt heeft. al met al een waardevolle ervaring.

• 26 April 2011 - 21:36

Bart:

Koos, wat een bijzondere reis. En leuk om ons up-to-date te houden met je reisverslagen.