Dinsdag en woensdag - Reisverslag uit Guiyang, China van guiyangers - WaarBenJij.nu Dinsdag en woensdag - Reisverslag uit Guiyang, China van guiyangers - WaarBenJij.nu

Dinsdag en woensdag

Door: Koos

10 April 2013 | China, Guiyang

Een nieuw avontuur: zonder Shabai, maar met een Chinees meisje dat Engels studeert en extra bijles van Shabai krijgt, naar een natuurpark met o.a. watervallen, de Tian Hetan National Tourist Attraction, gelegen vlakbij Guiyang / Huaxi. Eerst een half uur over de snelweg met de bus, lijn 211, daarna een uurtje over een vaak in zeer slechte staat verkerende weg met een chauffeur die er de pas in wil houden: getoeter, over de andere baan 3 busjes en een tuktuk inhalen, gaten in de weg van soms meer dan 10 cm diep en stoelen met hardplastic zittingen.
Je vraagt je af wie er op die manier naar een toeristische attractie wil komen. Maar: het was de moeite waard (al was de tijd eigenlijk te kort...).
Jammer genoeg had het geregend en waren daardoor de stenen trappen naar beneden spekglad geworden.... :(
Met de gids veel in het Engels gesproken, over ons land, China, rijk en arm, regering, etc.
Bij thuiskomst snel een boterhammetje en daarna naar de generale repetitie in het Grote Huis, waar we de multi-Skype-verbinding hebben getest. Wij zullen daar samen ook een lied zingen voor het bruidspaar. Thuisgekomen was het al snel weer bedtijd.
Vandaag, woensdag, zijn we bezig met het oefenen van een act op de receptie....

PS: de laatste dagen worden hectisch, dus we weten niet hoeveel tijd we dan nog hebben voor onze blog. (Vrijdag feest, zaterdag vertrek naar Chongqing, online inchecken etc)
Iet:
Jammer dat ons vorige verslag weg is geraakt. Ik had geschreven over maandag dat, bij thuiskomst van de markt, er eten voor ons gekookt was door de poetsvrouw. We hoefden maar aan te schuiven. Geweldig, waar vind je zoiets. Maandag middag ontdekten we dat de natuur hier al heel wat verder is. Het is hier al heerlijk voorjaarsweer. In het rustige park was al veel moois te bewonderen, van bloemen en planten. Het is een hele klim naar dat park (vandaar de rust) maar het is de moeite waard. Terug thuis had ik wel moeite om boven te komen. Shabai woont zeshoog zonder lift.
Het avontuur van dinsdag in de bus naar een prachtig gebied vlak buiten Guiyang, zal ik niet snel vergeten. Een lang stuk weg in zeer slechte staat en een bus met harde banken. Arme ik. En dan de inhaal manoeuvres, brrr. Maar het was daar zeer mooi en dat maakt veel goed.
Woensdag, vandaag dus, hebben Koos en ik zelf boodschappen gedaan en gekookt. Ook al een avontuur op zich. We hadden nog veel te oefenen voor vrijdag, dus kwam het goed uit dat Shabai de hele dag weg was om nog te overleggen met de ceremoniemeester.

• 10 April 2013 - 08:33

Salome:

Wat leuk om te lezen en wat doen jullie veel!!

• 10 April 2013 - 09:48

Elske Stevelmans:

Heel veel succes en plezier met alle voorbereiding van het huwelijk!
    Liefs, Harrie en Elske

• 10 April 2013 - 12:02

Joke Van Der Steen:

Hallo Iet en Koos,

druk programma hebben jullie, leuk om alles zo een beetje mee te maken.
    fijne bruiloft gewenst vrijdag, en hartelijke felicitaties voor jullie allemaal daar. rob en joke

• 10 April 2013 - 12:39

Marijke En Peter:

Hoi Koos,
    Wat een bijzondere reis maken jullie. Met veel interesse de verslagen gelezen.
    We wensen je verder nog fijne dagen en mooie belevenissen toe.
    Peter en Marijke

• 10 April 2013 - 18:36

Wim Klaasen:

Wat een belevenis, ik denk dat het land in een sneltrein vaart aan het verwesteren is met ook hier het enorme verschil tussen rijk en arm, corruptie, lid van de partij?? alleen jongetjes zijn gewenst, en liefst 1 kind, en toch een prachtig land!!!