Blijdschap - Reisverslag uit Guiyang, China van guiyangers - WaarBenJij.nu Blijdschap - Reisverslag uit Guiyang, China van guiyangers - WaarBenJij.nu

Blijdschap

Door: Iet

11 April 2015 | China, Guiyang

Wat mij het meest opviel bij Touwtjes ouders is de grote blijdschap die ze uitstralen. Ze voelen zich zeer vereerd mensen uit het 'westen' te ontmoeten en we werden met de groots mogelijk zorg en liefde ontvangen. De huisjes zijn kaal en klein. Kale muren en niets op de vloer. Het is een industrie gebied, waar touwtjes vader en moeder gewerkt hebben. Nu hebben ze een klein pensioen en ziekenverzekering, wat heel fijn is omdat Touwtjes vader nierpatient is en 3 x per week naar het ziekenhuis moet.
Er zijn kleine parkjes en tuintjes hier en daar. De meeste bewoners van deze wijk zijn al oud. We hebben een stukje een berg opgewandeld en zo het gebied kunnen overzien. 's Nachts gingen we slapen in een soort herberg, met 4 eenpersoons bedden op een kamer. Niet erg schoon dus hebben we maar met kleren aan geslapen.
Vannacht heeft het lekker geregend zodat de smok wat weggespoeld is. We zijn even naar de groentenmarkt geweest en daarna hebben we een samenkomst met een Chinese Zusters en Broers.

• 11 April 2015 - 07:55

Jantine:

Aha Zo ziet dus een gat in de grond [ chinees toilet] er in een herberg uit!

Het lijkt me een hele belevenis allemaal!

Fijn dat ze zo blij met jullie waren.
    Fijne dag!

• 11 April 2015 - 09:56

Janine:

een indrukwekkende ervaring! Mooi hoor, om zo culturen en generaties te verbinden.
    En dat toilet, dat hebben ze in India ook, werkt prima hoor ;-)

Een goede tijd nog!