botanical garden - Reisverslag uit Guiyang, China van guiyangers - WaarBenJij.nu botanical garden - Reisverslag uit Guiyang, China van guiyangers - WaarBenJij.nu

botanical garden

Door: Koos

16 April 2015 | China, Guiyang

Vanmiddag hebben we een uitstapje gedaan naar de Botanical Garden, een mooi park waar 2 jaar geleden trouwfoto's zijn gemaakt van Elisabeth en Touwtje. Ook Tessa, een vriendin was uitgenodigd. Zij heeft een tijdje Engelse bijles gekregen van Elisabeth en geeft nu zelf Engelse les op een business school.
We gingen eerst een stukje lopen tot op het universiteitsterrein (klimmen), daarna een stuk met een klein open busje (ook klimmen) en daarna het universiteitsterrein af, langs een winkelstraatje en (opnieuw fors klimmend) het park in. Het wordt stevig gerenoveerd; er komt een restaurant en ze zijn bezig met de vijvers. We hebben op een grasveldje in de schaduw wat spelletjes zitten doen (bij zo'n 30 graden C). Het klimmen bij deze temperatuur viel me behoorlijk tegen. Maar boven waaide een lekker briesje, dus in de schaduw prima uit te houden. Bij allerlei bomen en struiken hangen bordjes met de naam in het Chinees en latijn. De rhododendrons zijn populair bij de grote zwarte vlinders die we in een ander park ook al hadden gezien.
Nog wat rondgelopen langs kweektuintjes en een vervallen klooster.
Op de terugweg hebben we in het park nog even een boterhammetje of een chinese hap gegeten (en Shengmei een Olvarit wortelhapje).

• 16 April 2015 - 23:10

Bart:

Hoe hoog zit je daar? Ik weet dat Kunming, ten westen van jullie, (leuke stad, trouwens) op 1800m ligt.