Weer thuis - Reisverslag uit Kessenich, België van guiyangers - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Kessenich, België van guiyangers - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Iet

Blijf op de hoogte en volg

28 Juli 2016 | België, Kessenich

Moe en voldaan ben ik gisteren na een voorspoedige reis weer thuis aangekomen. Met mijn hoofd nog vol beelden en herinneringen is het fijn om weer bij mijn lieve man te zijn.
Nog een paar dingen wil ik even kwijt, daarna laat ik jullie verder met rust.
Als je lang genoeg in China bent is het zelfs mogelijk om van de Chinezen te gaan houden. Wie de t.v.serie 'Langs de oevers van de Yangze' gezien heeft kan dit misschien begrijpen. Chinezen zijn heel direct in hun mening en handelen. Voor ons soms heel vreemd en soms lastig. Maar eigenlijk ook wel ontroerend eerlijk. Ook lopen de mensen er soms in de vreemdste creaties rond, maar niemand schijnt zich hieraan te storen. Als ze 's morgens geen zin hebben om zich aan te kleden, dan lopen ze gewoon in hun nachtgoed over straat. Ook in een drukke winkelstraat. Als mannen het warm hebben dan trekken ze gewoon hun t-shirt omhoog. Als de zon te fel schijnt, dan neem je gewoon je paraplu en heb je toch schaduw.
Vanmorgen meldde Shabai dat ze toch een kinderspeelplaats gevonden heeft in een andere woonwijk. Hier moet ze wel iets voor betalen. Wel fijn want het glijbaantje wat ik wilde kopen is niet doorgegaan. We kregen geen toestemming. Rede: te veel lawaai voor de mensen in de woonwijk. En dan te bedenken dat ik 's avonds in bed lang wakker lag vanwege lawaai van de grote mensen.
Wat mij buiten de stad ook steeds weer verbaast zijn de typische punt bergen. Vanaf de luchthaven, die ook al vrij hoog gelegen is, heb ik er nog een foto van gemaakt.
Tenslotte wil ik jullie bedanken voor het volgen en de reacties. En misschien tot een volgende reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Maart 2011
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 32541

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2019 - 24 Augustus 2019

Zesde reis naar guiyang

16 Januari 2018 - 01 Februari 2018

De vijfde reis naar Guiyang

07 Juli 2016 - 26 Juli 2016

Vierde reis naar Guiyang

05 Juni 2015 - 18 April 2015

de derde reis naar Guiyang, april 2015

03 April 2013 - 14 April 2013

De tweede reis naar Guiyang

06 April 2011 - 23 April 2011

De reis naar Shabai en Guiyang

Landen bezocht: