Hot Springs - Reisverslag uit Guiyang, China van guiyangers - WaarBenJij.nu Hot Springs - Reisverslag uit Guiyang, China van guiyangers - WaarBenJij.nu

Hot Springs

Door: Koos en Iet

21 Januari 2018 | China, Guiyang

Vandaag zijn we op uitnodiging van een wat rijkere Chinese vriendin (Rose) naar ‘Hot springs’ geweest, in een heel chic hotel. Rose heeft veel emotionele steun gekregen van Elisabeth. Dat dit erg gewaardeerd wordt blijkt nu. Ze trakteerde ons op zo iets luxe, waarmee ze ook graag laat zien hoe mooi China is. Naast een indoor-zwembad zijn er dertig heetwaterbaden buiten (39-43 gr C). Om van binnen op temperatuur te komen kregen we eerst gemberthee. We hebben diverse baden uitgeprobeerd, waaronder een bad met Mint, Vergeetmenietje, Miao-medicijnen (waar we ook een komkommermasker kregen) en een met zwarte thee.
Rond het middaguur gingen we naar het restaurant, en daarna voor een dutje naar een afdeling met Koreaanse bedjes (matrasjes) en klassieke muziek, daarna terug naar de hete baden. In de baden kregen we steeds (geroosterde) tarwe-thee aangeboden. Onze slippers werden bij de baden steeds omgedraaid, zodat we vanuit het bad er weer in konden stappen.
In de baden praatten we uitgebreid met elkaar, zodat we ook Rose een beetje leerden kennen. Het is goed dat chinezen geen engels verstaan, zo konden we rustig serieuze gesprekken voeren.
Het was ook nog eens erg mooi weer vandaag. Lekker zonnig en 17 graden. We konden dus zelfs al wat bruin worden bij het baden.

• 21 Januari 2018 - 15:44

Arie-Wout:

Zo'n bad wil ik ook wel in mijn huis. Past zeker niet in jullie handbagage?

• 21 Januari 2018 - 18:41

Jantine:

WAAAUW wat super de luxe!!!
    Ze verdient het om zo verwend te worden!!!!

Veel plezier de komende dagen.