Naar Kunming en Dali (1) - Reisverslag uit Kunming, China van guiyangers - WaarBenJij.nu Naar Kunming en Dali (1) - Reisverslag uit Kunming, China van guiyangers - WaarBenJij.nu

Naar Kunming en Dali (1)

23 Januari 2018 | China, Kunming

Afgelopen week zijn we via Kunming naar Dali gereisd, rond 800 km van Guiyang in de naastgelegen provincie Yunnan. Naar Kunming gingen we met de hogesnelheidstrein CRH; ruim 500 km in 2 uur. In China worden in onvoorstelbaar tempo hogesnelheidstrajecten aangelegd. Kunming is een stad waar het het hele jaar door lente is, zo tussen de 15 en 20 graden. We zijn in een parkje gaan wandelen en hebben genoten van het lekkere weer.
De volgende dag gingen we naar Dali. Daarnaar toe ligt (nog) geen hogesnelheidslijn en dat was te merken: 300 km in 6 uur tijd (1 uur vertraging). Daarna naar het sfeervol hotelletje, in de oude stad, net buiten de stadsmuur en een van de prachtige stadspoorten. We hebben diverse wandelingen gemaakt in de oude stad. De vaak witte huizen (ook in de wijde omgeving) hebben vaak prachtige schilderingen.