Donderdag: optreden in het schooltje - Reisverslag uit Guiyang, China van guiyangers - WaarBenJij.nu Donderdag: optreden in het schooltje - Reisverslag uit Guiyang, China van guiyangers - WaarBenJij.nu

Donderdag: optreden in het schooltje

Door: Koos en Iet

14 April 2011 | China, Guiyang

Vandaag nam Shabai ons mee naar het schooltje, waar ze bijles gaf in Engels. Ze komt er nu niet meer zo vaak: nu geeft ze meer les bij haar thuis aan degenen die daar echt serieus bezig in willen zijn.
We werden als clown geschminkt en hebben een optreden verzorgd en ballonnen gemodelleerd.
Het is een heel oude buurt, met vlak er naast nieuwbouw; de kans is groot dat ook deze buurt binnen afzienbare tijd gaat verdwijnen om plaats te maken voor nieuwbouw (flats). De mensen die weg moeten, moeten zelf zien weer nieuwe woonruimte te krijgen.
De foto's spreken voor zich, denk ik.
We hadden trouwens op de heenweg een soort tuktuk-taxi (driewieler). Shabai heeft er een fotootje van gemaakt.
(Koos)
Vandaag moest Shabai weer voor haar visum op pad en kregen wij 'huiswerk', namelijk iets bedenken om op het schooltje te doen. Het werd dus een clownsoptreden en de kinderen genoten enorm.
Tja en je kunt je in deze stad verplaatsen met een bus of met een taxi, maar ook met een soort huifkar, maar dat getrokken door een driewiel wagentje. Heel avontuurlijk allemaal.
(Iet)

• 14 April 2011 - 13:54

Alice 14apr 1543lt:

Jullie hebben je huiswerk zeer creatief benut.En kijk nou toch naar al die kindersmoeltjes!!!!!!!!!!Jullie hebben in ieder geval je leuk geschminkt.Kleurrijk ook met al die ballonnetjes.Tja wat jammer dat ook oude wijken moeten verdwijnen tbv nieuwbouw ook in dit land gaan dit soort zaken gebeuren.Helaas voor de gewone burger om naar een eigen woning te zoeken.Ja zo een tuktuk vind je bijna in alle aziatische landen,die kunnen zich door het drukke verkeer makkelijker manoeuvreren!Leuke ervaring?

• 14 April 2011 - 18:03

Salome:

Wat leuk om te lezen! Wat zullen de kinderen om jullie gelachen hebben!!!!
    Mama en ik hebben wel wat andere schminkideeën, maar misschien is dat ook een cutuurverschilletje... :-)
    Liefs!

• 15 April 2011 - 10:10

Nicole:

Nou, Koos, staat je goed al die sminck...:) Zal vast een hele happening zijn!