vliegtuigstress - Reisverslag uit Guiyang, China van guiyangers - WaarBenJij.nu vliegtuigstress - Reisverslag uit Guiyang, China van guiyangers - WaarBenJij.nu

vliegtuigstress

Door: Iet

Blijf op de hoogte en volg

08 Juli 2016 | China, Guiyang

Een dag later maar toch veilig aangekomen.
Het begon met ruim een uur vertraging bij vertrek. Dit kwam doordat het toestel een uur te laat was gearriveerd. Dit wisten we dan ook al ruim voor het vertrek. Wel was het daardoor niet zeker of ik de binnenlandse vlucht nog kon halen en moest er daarom een andere vlucht geboekt worden op het laatste moment wat al voor de nodige problemen zorgde. Een latere vlucht op dezelfde dag was al niet meer mogelijk. Dus we hoopte dat ik de geplande vlucht toch nog kon halen met een beetje geluk. Wel was er voor de zekerheid nog een vlucht geboekt op de volgende dag.
Zo steeg ik dus niet om 9 uur maar 10.15 's avonds de lucht in. Na een aantal uren vliegen kreeg de piloot te horen dat hij niet over een bepaald gebied mocht vliegen. Er zou daar namelijk een raket gelanceerd worden. Hierdoor moest de koers direct gewijzigd worden. Mijn familie thuis en in China volgde de vlucht op het scherm en snapte hier niets van. Een vliegtuig dat ineens rondjes gaan vliegen is wel heel vreemd en zorgt voor nogal wat onrust. Helaas werd er nergens op de website van KLM uitleg gegeven over deze onverwachtse koerswijziging. Dan gaan er allerlei doemscenarioos door je hoofd. Hier hadden we als pasagier geen last van. De piloot hield ons van alle feiten op de hoogte. Dus ook dat we nu geen brandstof genoeg meer hadden en we een tussenlanding in Kazachstan moesten maken om brandstof in te nemen. Deze landing werd wel door mijn familie gezien en gaf wel opluchting dat dit goed was gegaan. Wel tasten ze over de rede in het duister. En er was ook grote onduidelijkheid over hoelang dit ging duren en hoelaat ik zou aankomen in Chendu. Uiteindelijk kwam ik met een totale vertraging van drie en een half uur aan. Mijn familie dacht dat ik ook vreselijk in angst had gezeten, maar daar is helemaal geen sprake van als alles goed gecommuniseerd wordt. In tegendeel, ik vond het wel interesant om ook eens in Kazachstan te zijn geweest. We mochten niet het vliegtuig verlaten maar wel werden alle deuren geopend. Dat moest ook wel want de zon brandde daar onbarmhartig.
Toen ik aankwam op de luchthaven stond er al iemand op mij te wachten om mij naar een hotel te brengen waar ik heerlijk kon douchen en uitrusten. Dit had mijn dochter toch nog kunnen regelen. En vandaag werd ik door iemand van het hotel naar de luchthaven gebracht om zo met de binnenlandse vlucht naar Guiyang te gaan, waar een opgeluchte dochter en kleindochter mij met open armen ontvingen


  • 08 Juli 2016 - 16:26

    Jantine:

    Wat fijn dat je zelf niet veel last hebt gehad van alle vertraging. Behalve dan dat je een dag later bent aangekomen.
    Een hele fijne tijd met elkaar!!!!!

  • 10 Juli 2016 - 15:51

    Timo:

    Wat een avontuur! Nou fijn dat je er zo te horen het beste van gemaakt hebt :-)

  • 10 Juli 2016 - 22:46

    Maarten:

    Superformiweldigfantakolosachtig en opgelucht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 23 Maart 2011
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 32615

Voorgaande reizen:

09 Augustus 2019 - 24 Augustus 2019

Zesde reis naar guiyang

16 Januari 2018 - 01 Februari 2018

De vijfde reis naar Guiyang

07 Juli 2016 - 26 Juli 2016

Vierde reis naar Guiyang

05 Juni 2015 - 18 April 2015

de derde reis naar Guiyang, april 2015

03 April 2013 - 14 April 2013

De tweede reis naar Guiyang

06 April 2011 - 23 April 2011

De reis naar Shabai en Guiyang

Landen bezocht: